Saimme asiakkailtamme taas loistavan arvosanan!
Tutkimme syyskuussa 2021 asiakastyytyväisyyttämme ja saimme jälleen huippuarvosanan asiakkailtamme.
Edellisen kerran teimme kyselyn asiakkaillemme toukokuussa 2020. Olemme ylpeitä asiakkaidemme tyytyväisyydestä tuotteisiimme ja palveluihimme ja halusimme selvittää, miten olemme onnistuneet vastaamaan näihin odotuksiin.
Tuloksena saimme NPS-luvun, 94. Luku tarkoittaa sitä, että yli 94% kyselyyn vastanneista asiakkaistamme suosittelisi erittäin todennäköisesti palveluitamme ystävälle tai työtoverille.
NPS eli Net Promoter Score kertoo, kuinka moni asiakkaamme olisi valmis suosittelemaan meitä ystävälleen tai työtoverilleen. Vastaus annetaan asteikolla yhdestä kymmeneen, joista 9 tai 10 antaneet ovat suosittelijoita, 7 ja 8 neutraaleja ja 6 tai alle arvostelijoita. Suosittelijoista vähennetään arvostelijat, jolloin saadaan kokonaistulos. NPS mitataan asteikolla -100-+ 100.
Yleisesti ajatellaan, että todella hyvänä NPS-tuloksena voidaan pitää 50 pisteen rajaa ja 70:n pisteen tietämillä oleva tulos on erinomainen. IT- alan keskiarvoja mittaa esimerkiksi NPS Benchmark, jonka mukaan IT-palvelualalla keskiarvo on a 33.
Saamamme NPS-luku 94 on siis upea suoritus! Olemme parantaneet NPS lukua vuodelta 2020, jolloin saimme NPS-luvuksi 67. Mikä sekin oli IT-alan keskiarvoa huomattavasti parempi tulos.
Voimme siis iloisina todeta, että olemme jälleen onnistuneet tavoitteissamme ja vastaamaan meille asetettuihin odotuksiin.
Tällä kertaa tärkeimpinä asioina nousivat esiin lupausten pitäminen ja ongelmatilanteiden käsittely. Seuraavana tärkeysjärjestyksessä keskenään samalla viivalla tulivat yhtä tärkeinä pidetyt toiminnan joustavuus, alan osaaminen, asioinnin mieluisuus sekä tuotteiden ja palveluiden laatu.
Näissä asioissa myös onnistuimme asiakkaidemme mielestä erinomaisesti.
Tuotteitamme ja palveluitamme pidetään laadukkaina (88,8%) ja toimitusvarmuutta erittäin hyvänä. Myös osaamistamme arvostetaan, 94,4% asiakkaistamme on sitä mieltä, että meillä on erinomainen alan osaaminen.
Tuloksista voidaan myös päätellä, että asiakkaidemme mielestä kanssamme on mieluista asioida (94,4%) ja asiakkaamme ovat sitä mieltä, että pidämme lupauksemme ja käsittelemme mahdolliset ongelmatilanteet hyvin.
Aina on parantamisen varaa ja kehitettäviä asioita. Teemme jatkuvasti asioita toimintamme laadun ylläpitämiseksi ja seuraamme palvelutasoamme säännöllisesti yhdessä asiakkaidemme kanssa.
Kiitos saamastamme palautteesta!