Turo on 1938 perustettu vaatteisiin ja pukuihin erikoistunut suomalainen yritys.

Perinteikkään miesten pukeutumiseen erikoistuneen Turolla on takanaan yli 90 vuoden historia. Tänä päivänä Turo on suomalainen kansainvälinen pukumerkki. Turo palvelee asiakkaitaan verkkokaupan lisäksi omien myyntipisteiden ja jälleenmyyjien kautta ympäri Suomen. Lisäksi Turo toimii Ruotsissa ja Tanskassa.

Turon ERP-toiminnanohjausjärjestelmä IBM-alustalla

Turo panostaa digitalisaatioon ja haluaa, että myös IT-ratkaisut ovat joustavia ja turvallisia.

Turon ERP-toiminnanohjausjärjestelmää on pitkään ajettu IBM-alustalla. ”Alkuperäinen tehtaan seurantajärjestelmä oli ajassaan ainutlaatuinen valokynillä muistipuskureihin tallentava 1,5 kilometriä pitkä tietoverkko, jota ei ollut kaupan, vaan se oli rakennettu juuri tähän ympäristöön.”, muistelee Turon ERP-suunnittelija Pertti Heikkinen.

Kaidan Konesalipalvelun asiakkaaksi Turo tuli viitisen vuotta sitten. Kaita ylläpiti Turon omaa laitteistoa konesalissaan.

Kaita X Turo vaateliike

Power Cloud: helppo siirtyminen pilveen

Kun Cloudiin siirtymisen aika tuli, suunnitteli ja toteutti Kaita Turon ERP-ympäristön virtualisoinnin ja tuotanto siirrettiin Power Cloudiin ja fyysisestä palvelimesta luovuttiin.

”Tuotannon siirtyessä ulos ei enää kokopäiväiselle laiteasiantuntijalle ollut tarvetta.”, kertoo Heikkinen, ”Tässä tilanteessa enää vain syvin ERP-asiantuntemus oli järkevä säilyttää Turolla.”.

Siirtyminen Power Cloudiin suunniteltiin ja toteutettiin Kaita Finlandin toimesta avaimet käteen ratkaisuna. Ainoastaan lopullinen sovellustestaus jäi Turon tehtäväksi.

Huolellisen suunnittelun ja kattavan etukäteen toteutetun testauksen ansiosta siirto onnistui odotetusti ja tuotanto voitiin aloittaa Power Cloudissa suunnitellusti ja välittömästi.

Cloud ratkaisulla joustavuutta ja huolettomuutta

”Kaita Finland Oy:n Cloud-palvelu ei eroa omasta koneesta muutoin kuin kaikki erikoisosaamista vaativat huolet ovat poissa. Myös ERP-järjestelmään liittyvissä asiantuntijaa vaativissa kysymyksissä Turo on saanut välitöntä tukea.”, pohtii Heikkinen.

Tarvittaessa Turolla on aina mahdollisuus olla yhteydessä Kaidan asiantuntijoihin.

Cloudiin siirtyminen toi Turolle Cloud-palvelun tarjoaman joustavuuden ja poisti fyysisen palvelimen huolto- ja lisenssimaksut. Turon ei myöskään tarvitse enää suunnitella laitteiston elinkaaripäivityksiä ym. ennakoimattomia kustannuksia.

Rakennettu Cloud-ratkaisu pystyy hyvin vastaamaan Turon tämän päivän tarpeisiin ja sitä voidaan tarvittaessa helposti ja nopeasti kasvattaa luoden Turolle edellytykset toimia menestyksekkäästi ja kustannustehokkaasti pitkälle tulevaisuudessa.