Jotta voi reagoida, täytyy ensin havaita.

SIEM palvelut

Tunnista ja suojaudu.

SIEM on tietoturvan hermokeskus

SIEM ja ilmoitusvelvollisuus ovat tänä päivänä osa yritysten tietoturvapolitiikkaa. SIEM palveluna tarjoaa nykyaikaisia ja edullisia hallittuja ratkaisuja kaiken kokoisille yrityksille.

Tietoturvaympäristö muuttuu ja hyökkääjät käyttävät yhä monimutkaisempia tekniikoita. Hajautunut pilviympäristö tarjoaa laajan pinta-alan tietoturvahyökkäyksille. Havainnointi perinteisillä työkaluilla saattaa olla hidasta ja hankalaa.

Reaaliaikainen ja kokonaisvaltainen kuva. Tieto siitä, mitä järjestelmissä tapahtuu, on turvallisuuden perusedellytys.

› Nopea reagointi. Lyhentää uhkien tunnistamiseen kuluvaa aikaa merkittävästi minimoiden hyökkäysten aiheuttamat vahingot.

› Havainnointi- ja analytiikkaominaisuudet auttavat tunnistamaan myös vaikeammin havaittavat hyökkäykset.

› Hälytykset. Hyökkäystilanteessa SIEM suorittaa tarkan analyysin mahdollistaen nopean reagoinnin.

› Raportointi. Päivittäisten raporttien lisäksi kuukausittainen yhteenveto sisältäen esimerkiksi tapahtumat, suosituksia ongelmien korjaamiseksi sekä analyysin uhkakuvasta.

Miksi SIEM?
Kyllä kiitos, haluan lisätietoja, olkaa minuun yhteydessä.

    Tilannekuva hallussa?

    Tietoturvapoikkeamien luotettava tunnistaminen perustuu lokitietojen ja verkkoliikenteen jatkuvaan automatisoituun tarkkailuun. Näin saadaan kattava ja reaaliaikainen kuva verkon tilasta ja voidaan tarvittaessa hälyttää mahdollisista uhista.

    Poikkeaman sattuessa oleellista on nopea reagointi. Eri lähteistä kerättyä tietomassaa analysoimalla pystytään tunnistamaan myös vaikeasti havaittavat hyökkäykset.

    Lokienhallinta on kokonaisratkaisu

    Lokitiedon määrä on valtava ja tapahtumien läpikäyminen manuaalisesti lähes mahdotonta.

    Keskitetyn lokienhallinnan avulla saadaan kattava ja reaaliaikainen kuva verkon tilasta, voidaan tarvittaessa hälyttää mahdollisista uhista sekä luoda raportteja auditointia varten.

     

    SOC valvoo aina

    Mitä verkossa tapahtuu?

    Ryhmä tietoturva-ammattilaisia analysoi hälytyksiä, haavoittuvuuksia ja hyökkäysyrityksiä.

    › Asiantuntija saatavilla. Mahdollisen hyökkäyksen tapahtuessa, autamme varmistamaan tehokkaan reagoinnin 24/7.

    › Poikkeaman sattuessa oleellista on nopea reagointi. Sertifioidut osaajat varmistavat tehokkaat prosessit vahinkojen minimoimiseksi.

    › Resursseja ja osaamista. Uhkien tehokas tunnistaminen vaatii aikaa ja osaamista. 

    SIEM ja EU:n tietosuoja-asetus (GDPR)

    GDPR määrittelee milloin ja miten henkilötietoja saa ja pitää käsitellä. Se asettaa säännöt henkilötietojen turvalliselle käsittelylle eri tilanteissa.

    Asetus edellyttää paitsi havaitsemaan henkilötietojen valtuudeton käsittely, myös reagoimaan tiettyjen aikarajojen puitteissa. SIEM helpottaa henkilötietoja käsittelevien organisaatioiden työtä EU:n tietosuoja-asetuksen velvoitteiden täyttämisessä.

    SIEM voidaan asettaa seuraamaan esimerkiksi henkilörekistereihin kohdistuvia tietokantakyselyjä ja laukaisemaan hälytys määriteltyjen ehtojen täyttyessä.

    SIEM tukee myös reagoinnissa ja tutkinnassa tarjoamalla havainnolliset näkymät ja työkalut tilanteen tarkempaan analysointiin. Lokitietojen avulla tapahtumien kulku voidaan todentaa luotettavasti jälkikäteen.

    Lokitieto tietoturvan tukena
    ”SIEM, mihin sitä tarvitaan?”
    >› Lue artikkeli

    Kaita Sorasecin kumppaniksi

    10.5.2022

      Kaita Finland Oy toimii Suomessa Sorasecin kumppanina tarjoten SIEM-ratkaisuja sekä palveluita kaiken kokoisille yrityksille. Organisaatioiden on pystyttävä […]

    Lue lisää

    SIEM, mihin sitä tarvitaan?

    13.4.2022

    Asiantuntijakirjoitus Jarkko Vartija, Palomuuriasiantuntija, Kaita Finland Lokitieto tietoturvan tukena SIEM tulee sanoista Security Information and Event Management. Sen […]

    Lue lisää

    IBM i: exit pointit ja pääsynhallinta

    25.3.2022

    Asiantuntijakirjoitus Göran Nordman, IBM i asiantuntija, Kaita Finland Valtaosa IBM i -asiakkaista sanoi tärkeimmäksi kehityskohteeksi tietoturvan suunniteltaessa IT-infran […]

    Lue lisää

    Asiakastuki

    Asiakastuki arkisin 06:00-18:00

    Sähköposti: support@kaita.fi
    Puhelin: +358 10 583 8650

    Tietosuojalauseke >

    Yhteystiedot

    Kaita Finland Oy

    Hiomotie 32, 00380 Helsinki
    Länsi1, Viilarinkatu 5, 20320 Turku

    Sähköposti info@kaita.fi
    Puhelin +358 10 583 8650

    Y-tunnus: 2755075-8

    Löydä meidät


    IBM-Gold

    IBM Business Partnerina, me edustamme IBM:n ainutlaatuista tuoteperhettä. Olemme sitoutuneet toimittamaan erinomaisia tuotteita ja palveluita vahvalla ammattitaidolla.
    Back to top

      Kyllä kiitos! Olkaa yhteydessä minuun.