Jotta voi reagoida, täytyy ensin havaita.

SIEM palvelut

Tunnista ja suojaudu.

SIEM on tietoturvan hermokeskus

SIEM ja ilmoitusvelvollisuus ovat tänä päivänä osa yritysten tietoturvapolitiikkaa. SIEM palveluna tarjoaa nykyaikaisia ja edullisia hallittuja ratkaisuja kaiken kokoisille yrityksille.

Tietoturvaympäristö muuttuu ja hyökkääjät käyttävät yhä monimutkaisempia tekniikoita. Hajautunut pilviympäristö tarjoaa laajan pinta-alan tietoturvahyökkäyksille. Havainnointi perinteisillä työkaluilla saattaa olla hidasta ja hankalaa.

Reaaliaikainen ja kokonaisvaltainen kuva. Tieto siitä, mitä järjestelmissä tapahtuu, on turvallisuuden perusedellytys.

› Nopea reagointi. Lyhentää uhkien tunnistamiseen kuluvaa aikaa merkittävästi minimoiden hyökkäysten aiheuttamat vahingot.

› Havainnointi- ja analytiikkaominaisuudet auttavat tunnistamaan myös vaikeammin havaittavat hyökkäykset.

› Hälytykset. Hyökkäystilanteessa SIEM suorittaa tarkan analyysin mahdollistaen nopean reagoinnin.

› Raportointi. Päivittäisten raporttien lisäksi kuukausittainen yhteenveto sisältäen esimerkiksi tapahtumat, suosituksia ongelmien korjaamiseksi sekä analyysin uhkakuvasta.

Miksi SIEM?
Kyllä kiitos, haluan lisätietoja, olkaa minuun yhteydessä.

    Tilannekuva hallussa?

    Tietoturvapoikkeamien luotettava tunnistaminen perustuu lokitietojen ja verkkoliikenteen jatkuvaan automatisoituun tarkkailuun. Näin saadaan kattava ja reaaliaikainen kuva verkon tilasta ja voidaan tarvittaessa hälyttää mahdollisista uhista.

    Poikkeaman sattuessa oleellista on nopea reagointi. Eri lähteistä kerättyä tietomassaa analysoimalla pystytään tunnistamaan myös vaikeasti havaittavat hyökkäykset.

    Lokienhallinta on kokonaisratkaisu

    Lokitiedon määrä on valtava ja tapahtumien läpikäyminen manuaalisesti lähes mahdotonta.

    Keskitetyn lokienhallinnan avulla saadaan kattava ja reaaliaikainen kuva verkon tilasta, voidaan tarvittaessa hälyttää mahdollisista uhista sekä luoda raportteja auditointia varten.

     

    SOC valvoo aina

    Mitä verkossa tapahtuu?

    Ryhmä tietoturva-ammattilaisia analysoi hälytyksiä, haavoittuvuuksia ja hyökkäysyrityksiä.

    › Asiantuntija saatavilla. Mahdollisen hyökkäyksen tapahtuessa, autamme varmistamaan tehokkaan reagoinnin 24/7.

    › Poikkeaman sattuessa oleellista on nopea reagointi. Sertifioidut osaajat varmistavat tehokkaat prosessit vahinkojen minimoimiseksi.

    › Resursseja ja osaamista. Uhkien tehokas tunnistaminen vaatii aikaa ja osaamista. 

    SIEM ja EU:n tietosuoja-asetus (GDPR)

    GDPR määrittelee milloin ja miten henkilötietoja saa ja pitää käsitellä. Se asettaa säännöt henkilötietojen turvalliselle käsittelylle eri tilanteissa.

    Asetus edellyttää paitsi havaitsemaan henkilötietojen valtuudeton käsittely, myös reagoimaan tiettyjen aikarajojen puitteissa. SIEM helpottaa henkilötietoja käsittelevien organisaatioiden työtä EU:n tietosuoja-asetuksen velvoitteiden täyttämisessä.

    SIEM voidaan asettaa seuraamaan esimerkiksi henkilörekistereihin kohdistuvia tietokantakyselyjä ja laukaisemaan hälytys määriteltyjen ehtojen täyttyessä.

    SIEM tukee myös reagoinnissa ja tutkinnassa tarjoamalla havainnolliset näkymät ja työkalut tilanteen tarkempaan analysointiin. Lokitietojen avulla tapahtumien kulku voidaan todentaa luotettavasti jälkikäteen.

    Lokitieto tietoturvan tukena
    ”SIEM, mihin sitä tarvitaan?”
    >› Lue artikkeli

    Tietoturvaseteli haettavissa 1.12 alkaen

    10.11.2022

    Valtioneuvosto antoi asetuksen tietoturvan kehittämisen tuesta eli niin kutsutusta tietoturvasetelistä 13.10.2022. Tietoturvasetelin avulla yritykset voivat parantaa järjestelmiensä tietoturvan tasoa […]

    Lue lisää

    Kaita Raz-Leen kumppaniksi

    26.9.2022

    Kaita ja IBM i:n tietoturvaan erikoistunut yhtiö Raz-Lee ovat solmineet kumppanisopimuksen. Kaita toimii jatkossa Raz-Leen iSecurity -tuoteperheen toimittajana […]

    Lue lisää

    Ruotsin hallitus valitsi Nextcloudin

    30.8.2022

    Asiantuntijakirjoitus Matias Louanto, Tietoturvatuotteet, Kaita Finland Ruotsin hallituksessa etsittiin vuonna 2021 ratkaisua julkisen sektorin digitaaliseksi kollaboraatioalustaksi. Havaittiin, että […]

    Lue lisää

    Asiakastuki

    Asiakastuki arkisin 06:00-18:00

    Sähköposti: support@kaita.fi
    Puhelin: +358 10 583 8650

    Tietosuojalauseke >

    Yhteystiedot

    Kaita Finland Oy

    Hiomotie 32, 00380 Helsinki
    Länsi1, Viilarinkatu 5, 20320 Turku

    Sähköposti info@kaita.fi
    Puhelin +358 10 583 8650

    Y-tunnus: 2755075-8

    Löydä meidät


    IBM-Gold

    IBM Business Partnerina, me edustamme IBM:n ainutlaatuista tuoteperhettä. Olemme sitoutuneet toimittamaan erinomaisia tuotteita ja palveluita vahvalla ammattitaidolla.
    Back to top

      Kyllä kiitos! Olkaa yhteydessä minuun.